Frågor & Svar

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

Ni behöver inte tänka på något, vi kommer för att hjälpa Er. Leksaker eller annat plockar
vi undan och lägger på ök plats. Det är trots allt viktigt att förstå att det tar längre tid för
oss att städa om ni väljer att inte själv plocka undan så ytorna blir fria.

Var noga med att läsa bekräftelsemailet så att allt som vi kommit överens om står med.

Får man samma person som kommer varje tillfälle?

Vi strävar efter att alltid skicka samma person. Vi skulle aldrig få för oss att skicka någon
okänd person till ert hem utan att dryfta det med er och informera i förväg. Vid semestrar
eller sjukdom ser vi till att Ni får en utav team-personalen som känner till huset och era
önskemäl enligt överenskommelse.

 

Lämnar ni garanti ?

Vi lämnar garanti!
Vid hemstädning och storstädning försöker vi lyssna på era syndpunkter och rättar till
eventuella påpekanden vid nästa städning. Vid flyttstädning lämnar vi garantier tills den
nya hyresgästen/ägaren flyttar in (5 dagar el enl ök).
Garantier gäller inte golv om det redan dokumenterats skada vid ankomsten.
Garantin gäller inte fönster om pga väder emellan städ och inflytt.
Garantin gäller inte damm och spindelnät om där är mer än 5 dagar mellan vi flyttstädar
och ny boendegäst tar över. 

Vem ordnar med material?

Vid regelbunden städning avgör du som kund hur du vill ha det. 
Man kan välja att vi står för all utrustning - dammsugare, mopp, medel och trasor mot en
avgift. Du som kund avgör om du vill att vi står för allt eller delar utav det

Vid Provstädningar, Storstädningar och Flyttstädningar står vi för utrustning

Vi står alltid för all utrustning vid fönsterputs.

Hur lång tid tar städningen ?

Vi beräknar tidsåtgången genom att titta på boendets storlek och vad ni vill ha utfört - alla
boenden är unika.

Vid städning minst varje vecka är vår minidebitering 2 tim
Vid städning minst varje dag är vår minidebitering 1 tim

Städtimme/Klocktimme

Vi erbjuder TID, vid provstädningen avgörs HUR lång tid det tar att städa just ERT boende.
Tiden NI får är antal STÄDTIMMAR – vilket inte är samma sak som KLOCKTIMMAR.
Städtimmar är totalt antal timmar vi städar, klocktimmar är antal timmar enligt klockan.
EXEMPEL: På provstädningen så kommer vi överens om att det tar 4 STÄDTIMMAR att
städa ert boende – vi kommer 2 personer – då städar vi ert boende i 2 KLOCKTIMMAR
Klocktimme är tiden enligt klockan – städtimme är antal klocktimmar * antal personal.

 

Har ni F-skattsedel ?

JA och vi är momsregistrerade, försäkrade samt betalar avtalsenliga löner.

Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten ?

Vår målsättning är att start när ni önskar - allt beror på vilken tjänst och när ni kan

 

Kan jag betala via faktura ?

Ja, faktura i pdf format till din mail. Vi hanterar inga kontanter

Ladda ner Adobe reader här för att kunna ta emot fakturor i pdf format!
https://get.adobe.com/se/reader/

Vi erbjuder även autogiro

Vad händer om något går sönder ?

Vi har en ansvarsförsäkring genom Trygg-Hansa, vilket innebär att vi står för självriskkostnaden
om något mot förmodan skulle gå sönder i samband med besöket - förutsatt att du själv har
hemförsäkring

Hur blir jag kund ?

Om ni är intresserade av att bli kund hos oss börjar ni med att fylla i kontaktformuläret under
"Kontakta oss" så kontaktar vi er inom kort.

Vi inleder oftast med ett telefonsamtal där vi går igenom era önskemål och berättar mer om
hur vi arbetar. Vill ni att vi kommer hem till er och går igenom allt så gör vi även detta. 

Du kan även maila oss på kundservice@icab.nu där du uppger dina kontaktuppgifter samt
vilken tjänst du önskar så återkommer vi så snart vi kan.

Jag vill boka en startstädning/visning, hur gör jag ?

Du kan gå in på kontakta oss kund och fylla i formuläret, vi kontaktar dig snarast möjligt.

Du kan maila oss på kundservice@icab.nu med dina kontaktuppgifter, vilken tjänst du är
intresserad av - så återkommer vi så snart vi kan

Vilka tjänster erbjuder Interact Clean AB?

Vi erbjuder:

> Hemstädning
> Fönsterputsning
> Flyttstädning
> Kontorsstädning
> Trappstädning
> Maltetjänster

Har du önskemål om någon annan tjänst så är frågan alltid fri - kan vi utföra det så försöker
vi alltid hjälpa till
 

Varför hemstädning?

Har du någonsin känt en känsla av otrolig lättnad över att ett måste i vardagen har försvunnit?
Samma känsla kan du uppleva regelbundet genom att anlita städhjälp utifrån. Att få komma
hem till en städad lägenhet en gång i veckan år vardagslyx på högnivå som alla idag har råd
med. Genom att kunna använda RUT-avdraget kan denna dröm bli verklighet för halva priset.
Man kan dra av upp till 75.000kr per år för hushållsnåra tjänster vilket gör det extra förmänligt
att ta del av denna lyxen. Inte nog med att ni får mer tid över för familjen men ni slipper även
ett av alla måsten i vardagen.


Vad väntar ni på? Kontakta oss för ett prisförslag NU.

kundservice@icab.nu

 

Varför kontorsstädning?

Att anlita städhjälp till kontoret gynnar både dig som ägare men även dina anställda! En fräsch
omgivning gör alla glada och pigga vilket i sin tur medför bättre arbetsmiljö och därmed nöjdare
anställda och kunder. Slipp kostnader i form av lön till anställda för städning och ge dem möjlighet
att koncentrera sig på just det de år anlitade för.

Kontakta oss för en offert.

kundservice@icab.nu

 

Varför ska ni anlita just oss?

1. Vi kontrollerar all personal mot polisens belastningsregister
2. Vi har ändamålsenliga försäkringar både för vår personal och för de uppdrag vi
utför
3. Vi är flexibla och lyssnar på dina önskemål och håller en hög standard
4. Det kostar aldrig mer än det vi kommit överens om
5. Vi erbjuder er faktura på mail i Pdf format och värnar därmed om miljön
6. Vi erbjuder nyckelhantering
7. All personal talar svenska
8. Vi skickar aldrig ut personal som ni inte har träffat hem till er
9. Faktura i Pdf 1 gång i månaden = Inga exp avgifter
10. Autogiro


 

Kan jag betala genom autogiro?

Ja! Idag kan du enkelt koppla ditt abonnemang till autogiro genom att gå in på din internetbank
och knappa dig enkelt fram till Icab.nu och autogiromedgivande. Och fyll i de uppgifter de efterfrågar.

Vid frågor kontakta ekonomi@icab.nu

Vad är Serviceavgift?

Man får RUT-avdrag endast för arbetskostnaden. 

Skatteverket har krav på att man ska detaljera kostnaderna som inte innefattar RUT-avdrag,
annars kan en kund bli återbetalningsskyldig av RUT-avdraget. Serviceavgiften är de kostnader
som man som företag har som inte innefattar arbetskostnaden - framkörning och administrativa
kostnader